portal osiedli, dzielnic i miast

Gdańsk Strzyża - Forum

Pogaduchy z sąsiadami - bez wychodzenia z domu!
Primary Navigation


FAQFAQ    SzukajSzukaj    ProfilProfil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości    RejestrujRejestruj    ZalogujZaloguj   
www.MojeOsiedle.pl » Strzyża - sprawy dzielnicowe » Forum » Pociąg przez Strzyżę!!!!
Napisz nowy temat Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat     

Pociąg przez Strzyżę!!!!

Idź do strony Poprzednia    1, 2, 3, 4 ... 24, 25, 26    Następna     Odpowiedz do tematu    
Autor Wiadomość
Grzegorz2000 
   

VIP


Dołączył: Śro Wrz 20, 2006 21:43
Posty: 2455
Skąd: Gdansk-Strzyża

PostWysłany: Śro Wrz 17, 2008 6:43    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

No proszę, a odgrażali się prasowo, że kolej metropolitalna powinna ruszyć do 2012. Kolejne bicie piany i burza w szklance wody ?? Zdaję sobie sprawę, że społeczna praca w Radzie Osiedla to nie są same przyjemności i daleki jestem od krytykanctwa.
villaoliva 
   

VIP


Wiek: 110
Dołączył: Nie Lut 04, 2007 8:59
Posty: 5262
Skąd: Oliva

PostWysłany: Pią Wrz 19, 2008 11:19    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

Wiemy, kto wskaże na Kolej Metropolitalną

Cytat:
Choć ocenę ekspertów poznamy dopiero za kilka miesięcy, już dziś jest właściwie przesądzone, że śródmieście Gdańska z lotniskiem w Rębiechowie połączy kolej, a nie tramwaj.

Co prawda koperty z ofertami na opracowanie studium wykonalności Kolei Metropolitalnej otwarto jeszcze w połowie sierpnia, ale zwycięskie konsorcjum poznaliśmy dopiero w tym tygodniu. Powód? - Do 4 września czekaliśmy na dokumenty i wyjaśnienia do złożonych ofert. Wybór wykonawcy nastąpił dopiero po ich przeanalizowaniu - informuje Małgorzata Pisarewicz, rzecznik marszałka pomorskiego.

Ostatecznie wybrano ofertę konsorcjum IVV, które za opracowanie studium chce ok. 1,5 mln zł. Najdroższa oferta wyniosła ok. 5 mln zł, ale odrzucono ją z przyczyn formalnych. Trzy pozostałe wyceniono na od 1,8 do 3,8 mln zł (także spośród nich odrzucono jedną ofertę).

Co ciekawe, konsorcjum, które zaproponowało najniższą cenę, do końca nie było pewne swojego zwycięstwa. - Upewniali się, czy ceny, jaką zażądali nie uznamy za rażąco niską - wyjaśnia Paweł Wróblewski, odpowiedzialny za projekty kolejowe w pomorskim Urzędzie Marszałkowskim.

Niska cena, jaką zaproponowało niemieckie konsorcjum IVV, nie wynikała jednak z dumpingowego oszacowania kosztów, lecz z tego, że firma ta już prowadzi w województwie pomorskim prace studyjne związane z modernizacją linii kolejowych Gdynia-Kościerzyna i Reda-Hel.

Mimo że eksperci będą mieli kilka miesięcy na przedstawienie studium, w którym wskażą co i jaką drogą połączy Gdańsk i Gdynię z lotniskiem, ile to będzie kosztowało, i jakie będzie miało skutki dla środowiska, już dziś można powiedzieć, że wygra koncepcja budowy kolei, a nie tramwaju.

Skąd to przekonanie? Za budową tramwaju, który połączyłby centrum Gdańska, przez górny taras, z lotniskiem, zawsze opowiadali się gdańscy urzędnicy. Powód? Taka linia lepiej niż kolej służyłaby mieszkańcom błyskawicznie rozwijającej się dzielnicy Południe, którzy od lat utyskują, że miasto nie dba o infrastrukturę komunikacyjną dla nich. Kolejny: budowa linii tramwajowej wymaga mniej gruntów niż linii kolejowej: tramwaje są bardziej skrętne, więc np. ułożenie zakrętu wymaga mniej miejsca. Jeszcze inny: nadzór nad tramwajami jest w gestii miasta, podczas gdy kolej podlega marszałkowi.

Tymczasem Gdańsk nie ma pieniędzy na samodzielną budowę tramwaju. Kosztowałaby ok. 600 mln zł, ale miasto nie dostałoby tych pieniędzy z funduszy unijnych, z których sfinansowana zostanie m.in. budowa linii tramwajowej Chełm-Ujeścisko. Tymczasem w dobie wydatków na drogi (np. Trasa Sucharskiego), stadion Baltic Arenę i ECS (łącznie ok. 2 mld zł) Gdańska nie stać na finansowanie tych prac wyłącznie z budżetu.

O ile prezydent Gdańska ma obowiązek działać w interesie gdańszczan, o tyle marszałek województwa musi kierować się dobrem całego regionu. I dlatego najpewniej zdecyduje się na kolej, która choć mniej przydatna gdańszczanom, lepiej przysłuży się mieszkańcom całego województwa: także tym z odległych od Trójmiasta Bytowa i Lipusza.

Bo tak naprawdę mówienie, czy to o tramwaju, czy to o kolei metropolitalnej, przede wszystkim jako o połączeniu z lotniskiem, oznacza spłycenie tego zagadnienia. Dziś z usług portu lotniczego w Rębiechowie korzysta niemal 2 mln pasażerów rocznie, ale wśród nich są przecież nie tylko mieszkańcy Trójmiasta. Gdyby założyć, że połowa z nich (choć to z pewnością przesadzony szacunek) dojedzie na lotnisko koleją, dałoby to ok. 1 mln pasażerów rocznie. To śmiesznie mało w porównaniu z istniejącą już linią SKM, z której rocznie korzysta ok 40 mln pasażerów.

I dlatego KM jest ważna nie ze względu na to, że przebiegnie w okolicach lotniska, ale na to, że połączy śródmiejskie (Wrzeszcz) oraz nowe dzielnice Gdańska (Kiełpinek) z linią kolejową Gdynia-Kościerzyna (którą można dostać się na rubieże województwa do Bytowa), a także z najszybciej powiększającymi się dzielnicami Gdyni. Tym bardziej, że w ramach przygotowywanej już modernizacji tej linii, eksperci proponują wybudowanie dwóch nowych przystanków: nowego przystanku Wielki Kack (istniejący nie jest zbyt szczęśliwie usytuowany) oraz drugiego: Gdynia-Kack.

Dzięki temu przejazd transportem publicznym z niektórych dzielnic Gdańska do Gdyni skróciłby się radykalnie: z Osowy na Karwiny z 60 do 18 minut, z Rębiechowa do Chyloni z niemal godziny, do nieco ponad 35 minut.


Prawdopodobny przebieg trasy Kolei Metropolitalnej

Gdańsk Główny - Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Niedźwiednik - Gdańsk Brętowo - Gdańsk Kiełpinek - Gdańsk Rębiechowo (Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy) - Gdańsk Klukowo - Gdańsk Owczarnia - Gdańsk Osowa - Gdynia Wielki Kack - Gdynia Karwiny - Gdynia Mały Kack - Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana - Gdynia Główna Osobowa - Gdynia Chylonia - Gdynia Obłuże - Gdynia Babie Doły (lotnisko)

Częstotliwości kursowania pociągów

Pociągi aglomeracyjne

Gdańsk Główny – Gdynia Chylonia - Gdynia Babie Doły co 30 minut:
w wariancie maksymalnym na odcinku Gdańsk - Gdynia Chylonia co 15 minut,
w wariancie minimalnym na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Babie Doły co 60 minut

Pociągi regionalne

Gdańsk Gł. – Kartuzy lub Kościerzyna co 60 minut,
Gdynia Gł. – Kartuzy lub Kościerzyna co 60 minut,

dane za: Wstępne Studium Wykonalności rewitalizacji linii kolejowych pod nazwą Kolei Metropolitalnej w Trójmieście, Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa

_________________

www.staraoliwa.pl
www.wolneforumgdansk.pl
tomekok 
   

Forumowicz


Wiek: 50
Dołączył: Pon Sty 28, 2008 11:58
Posty: 199
Skąd: Hochstriess

PostWysłany: Wto Wrz 23, 2008 10:37    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

Artykuł OK, dobrze że się jakiś w temacie pojawił, na stronach trojmiasto.pl jest nawet sporo opinii w temacie. Nie podaje jednak mapki z rozmieszczeniem przystanków, brakuje jakichś planów itp. żeby można się było ustosunkować.
Jak rozumiem przystanek przy Strzyży to będzie Gdańsk Brętowo?
Jak dla mnie plus niezaprzeczalny to szybkie skomunikowanie się z Gdynią - i to nawet tą "dalszą".

_________________
Pzdr.
T.
1288929
Grzegorz2000 
   

VIP


Dołączył: Śro Wrz 20, 2006 21:43
Posty: 2455
Skąd: Gdansk-Strzyża

PostWysłany: Wto Wrz 23, 2008 16:51    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

Właśnie ciekawe czy jest przewidywany tylko przystanek Gdańsk-Brętowo czy także np. Gdańsk-Strzyża czy może Gdańsk VII Dwór. Faktycznie brak bardziej szczegółowych informacji, ale rozumiem, że to właśnie będzie przedmiotem opracowań inwestycyjnych.
Ponury 
   

VIP


Wiek: 84
Dołączył: Sob Lis 26, 2005 23:56
Posty: 510
Skąd: Gdańsk-Brętowo

PostWysłany: Wto Wrz 23, 2008 18:56    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

Jakbyś nie napisał tego posta, także nic by się nie stało. No jak mogą planować tak szczegółowo stacje, skoro jest robione dopiero stadium wykonalności? Takimi pierdołami się na razie nikt nie zajmuje Rotfl
_________________
Gdańsk jest kluczem wszystkiego - Napoleon I, cesarz Francuzów.
Grzegorz2000 
   

VIP


Dołączył: Śro Wrz 20, 2006 21:43
Posty: 2455
Skąd: Gdansk-Strzyża

PostWysłany: Wto Wrz 23, 2008 20:18    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

Nie do końca tak jest, bo z tego co czytałem pojawiły się już jakieś przymiarki /mimo wszystko nawet na tym etapie/.
WA 
   

VIP


Dołączył: Wto Paź 23, 2007 17:41
Posty: 1067
Skąd: Gdańsk-Strzyża

PostWysłany: Śro Wrz 24, 2008 2:47    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

Jak słyszałem to m.in. opracowywane studium wykonalności ma pokazać gdzie najlepiej usytuować przystanki. Z bardzo wstępnych przymiarek wynikało, że jeżeli przystanek miałby być na Strzyży to gdzieś w rejonie między Chrzanowskiego a naszym kościołem, ale jest i koncepcja, żeby był między kościołem w Brętowie a Słowackiego.
Proponuję dyskusję na temat czy i ewentualnie gdzie na Strzyży chcielibyśmy mieć przystanek.
WA 
   

VIP


Dołączył: Wto Paź 23, 2007 17:41
Posty: 1067
Skąd: Gdańsk-Strzyża

PostWysłany: Wto Paź 07, 2008 10:44    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

W sprawie KM warto zajrzeć na http://www.kolej-metropolitalna.pl
villaoliva 
   

VIP


Wiek: 110
Dołączył: Nie Lut 04, 2007 8:59
Posty: 5262
Skąd: Oliva

PostWysłany: Pią Paź 10, 2008 16:42    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

Trochę absurdalne pierwsze zdanie Laughing

Cytat:
Za pół roku będzie wiadomo, którędy przebiegać będzie nowa linia kolejki SKM w Trójmieście. Ma ona połączyć port lotniczy w Rębiechowie z Gdańskiem - Wrzeszczem i Gdynią. Dziś władze obu miast oraz Urzędu Marszałkowskiego i kolei podpisały umowę na wykonanie dokumentacji. Sprządzi ją niemieckie biuro projektowe IVV GmbH. Jego dyrektor w Polsce Anna Dąbrowska poinformowała, że za pół roku okaże się m.in jakie inwestycje są potrzebne by uruchomić nowe linie. Planowana linia z Wrzeszcza do Rębiechowa jeszcze nie powstała a już została oprotestowana. Pomysł nie podoba się m.in mieszkańcom Osiedla VII Dwór. Niektórym pociągi będą jeżdziły tuż pod oknami. Wiceprezydent Gdańska Maciej Lisicki powiedział, że z mieszkańcami będą prowadzone rozmowy. Dodał jednak, że na tym terenie od dawna planowano inwestycje. Według planów budowa nowych linii kolejowych ma kosztować około 612 mln złotych. Obie będą gotowe do 2015 roku. Pierwszy etap budowy ma jednak zostać zakończony na Euro 2012. Połowę kosztów przekaże Unia Europejska.
(Radio Gdańsk)

_________________

www.staraoliwa.pl
www.wolneforumgdansk.pl
Grzegorz2000 
   

VIP


Dołączył: Śro Wrz 20, 2006 21:43
Posty: 2455
Skąd: Gdansk-Strzyża

PostWysłany: Sob Paź 11, 2008 10:36    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

Pierwsze zdanie prasowego komentarza nawet mocno absurdalne. Ciekawe tylko czy skuteczne i jak silne będą protesty mieszkańców najbliższej okolicy, zwłaszcza w rejonie VII Dworu, Strzyży i Brętowa. W sumie wcale się im nie dziwię, bo kto chciałby mieć pod oknami pociąg czy tramwaj. Lepsza jednak kolejka metropolitalna niż kolejna czteropasmówka w tym samym terenie.
Grzegorz2000 
   

VIP


Dołączył: Śro Wrz 20, 2006 21:43
Posty: 2455
Skąd: Gdansk-Strzyża

PostWysłany: Sob Paź 11, 2008 10:38    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

Acha i słyszałem w Panoramie, że do 2012 roku to ma powstać wyłącznie najmniej potrzebny na Euro 2012 odcinek "gdyński".
villaoliva 
   

VIP


Wiek: 110
Dołączył: Nie Lut 04, 2007 8:59
Posty: 5262
Skąd: Oliva

PostWysłany: Sob Paź 11, 2008 17:45    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

To chyba jakaś pomyłka. Akurat odcineg "gdyński" już de facto istnieje. To ma biec po istniejących torach kolei z Gdyni na Kościerzynę.
_________________

www.staraoliwa.pl
www.wolneforumgdansk.pl
villaoliva 
   

VIP


Wiek: 110
Dołączył: Nie Lut 04, 2007 8:59
Posty: 5262
Skąd: Oliva

PostWysłany: Śro Lis 19, 2008 10:47    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

Arrow Ikea zainteresowana Koleją Metropolitalną

Cytat:
Przy Centrum Handlowym w Matarni powstać może przystanek SKM na trasie Kolei Metropolitalnej. Duże zainteresowanie takim pomysłem na spotkaniu z samorządowcami wyrazili przedstawiciele największego sklepu w Centrum, czyli szwedzkiej Ikei. Tymczasem firma przygotowująca studium wykonalności szykuje się do badań geologicznych.

Spotkanie wicemarszałka województwa Mieczysława Struka z przedstawicielami Ikei ma być wstępem do dalszej współpracy.

- Chcieliśmy wybadać, czy Ikea jest zainteresowana projektem Kolei Metropolitalnej, a jeśli tak, to w jakim zakresie - mówi Struk. - Powiem tylko tyle - Szwedzi są gorącymi orędownikami projektu, a ich oferta współpracy bardzo nas zaskoczyła - oczywiście pozytywnie. Przed nimi kolejne bardziej szczegółowe spotkanie ze specjalistami z firmy IVV, która przygotowuje studium wykonalności Kolei Metropolitalnej oraz warianty przebiegu trasy w okolicach lotniska i Matarni - mówi wicemarszałek. Gdzie mógłby powstać przystanek? Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że w grę wchodzi raczej zachodnia strona Obwodnicy, skąd do centrum handlowego wiodłaby elegancka kładka z ruchomym chodnikiem. Dokładna trasa w tych okolicach będzie jednak znana dopiero za kilka miesięcy. Na pozostałych odcinkach przebieg linii jest raczej bezdyskusyjny - od Wrzeszcza do Obwodnicy wykorzystany zostanie nasyp dawnej linii kolejowej, a od Osowej do Gdyni istniejące torowisko do Kościerzyny.

Czy finansowy udział Ikei w projekcie byłby możliwy? - Zamówiliśmy już analizę prawną w renomowanej warszawskiej kancelarii, która określi, w jaki sposób prawnie zorganizować tę inwestycję - mówi Struk. - Pamiętajmy, że studium finansuje Urząd Marszałkowski, Gdańsk, Gdynia i PKP Polskie Linie Kolejowe. Wejście prywatnych inwestorów dodatkowo komplikuje sprawę. Dzięki analizie będziemy wiedzieli, co robić - mówi Struk.

Tymczasem w najbliższych tygodniach na trasie przyszłej linii pojawi się ciężki sprzęt. - Jeszcze przed zimą IVV ma rozpocząć badanie geologiczne na przyszłej trasie - mówi Struk.

Czy linia będzie gotowa na Euro 2012? - Nie przyzwyczajałbym się do tej daty. Być może część trasy, przydatna z punktu widzenia mistrzostw, będzie gotowa w 2012. Według UEFA ta inwestycja nie jest konieczna do przeprowadzenia Euro w Gdańsku, więc jej zakończenie w 2014 r. nie będzie problemem.


_________________

www.staraoliwa.pl
www.wolneforumgdansk.pl
Grzegorz2000 
   

VIP


Dołączył: Śro Wrz 20, 2006 21:43
Posty: 2455
Skąd: Gdansk-Strzyża

PostWysłany: Śro Lis 19, 2008 17:00    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

Ładnie, ładnie, ale już mówi się o 2014 roku a jeszcze miesiąc czy dwa temu zaklinano się, że na 2012 powinna ruszyć linia metropolitalna i "wesprzeć" to nieszczęsne Euro. Jeszcze trochę wody w Strzyży upłynie nim pojedzie pierwszy skład. Poczekamy, zobaczymy. Trzymam kciuki, bo lepsza kolej niż kolejna smrodliwa ulica zapchana samochodami.
CichyWal 
   

Początkujacy


Dołączył: Nie Lis 30, 2008 19:49
Posty: 5
Skąd: Chrzanowskiego

PostWysłany: Pon Gru 01, 2008 19:12    Temat postu: Re: Pociąg przez Strzyżę!!!!

Jetem przeciw TKM, moim pragnieniem jest CICHY WAŁ!

Żadne ekrany, żadne okna nie zapewnią nam ciszy od strony wału!
Jak np zaczną pękać budynki trzeba będzie zakładać sprawę w sądzie - a to będzie się ciągnąć latami. Wynik może być mizerny, bo miasto będzie wtedy w długach po Euro 2012.

TKM nie rozładuje korków na Słowackiego i Spacerowej. Ostatnio prezydent Adamowicz odstąpił od rygoru realizacji poszerzenia tej ostatniej ulicy za 400 tyś.
Trasa TKM jest kręta, przystanki są rzadko i nie jest to komunikacja atrakcyjna dla mieszkańców np. Moreny. Na pewno nic nie da mieszkańcom Ujeściska. A tam są największe korki. A na Armii Krajowej jest bardzo dużo miejsca!!!

Prawidła jakimi rządą się unijne dotacje nic nie mają do zdrowego rozsądku. A przez to że TKM łączy 2 (czy nawet 3 - Sopot) miasta czyli aglomerację może łatwiej "załapać się" na pieniądze. Trójmiasto jest 3 po Warszawie i Śląsku aglomeracją w kraju dlatego TKM to znacznie więcej niż np. tramwaj na górny taras dla samego już Gdańska.

Myslę że w tej zabawie idzie głównie o unowocześnienie istniejącego odcinka Gdynia - Osowa oraz o zakup nowego taboru dla SKM. No ale jak dostaną pieniądze to mogą tak to rozgrzebać że będziemy do 22ej oglądać ruchome neony w naszych domach - Kiedy budowano domy przy Chrzanowskiego - nik tego nie zakładał.

Uważam że należy zaczać zbierać podpisy wsród przeciwników.
A może i zakładać Stowarzyszenie Poszkodowanych bo z takimi jest obowiązek zasięgania opinii przy projektowaniu inwestycji.

Jak uważacie czy można poprosić Księdza Proboszcza o to aby podał informację o zbiórce podpisów przeciw TKM. Kościół także jest tu zagrożony chałasem.

Żadne ekrany nie zapewnią nam ciszy od strony wału!

Rozumiem że zwrot Cichy Wał może wywołać uśmiech - ale to napewno przyda się.

Podrawiam wszystkich bo to mój pierwszy post

Jurek
Odpowiedz do tematu Strona 3 z 26 Idź do strony Poprzednia    1, 2, 3, 4 ... 24, 25, 26    Następna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat


 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Forum Gdańsk

  

osiedla Gdańska:

  2 Potoki 3 Kolory Albatross Towers Alfa Park Ambasador Angielska Grobla Apartamenty Nadmorskie Apartamenty Przy Plaży Arkońska Astra Park Atrium Gdańskie Audiopolis Aura Gdańsk Avalon Awiator Bajkowy Park Baltic Center Barbakan Biskupia Górka Błękitna Kaskada Braci Majewskich Brętowska Brama Browar Gdański Brzozowy Park Budowlani Casa Patrizia Castilla (Kowale) Centralpark Chabrowe Chmielna Park Cieszynka City Park Copernicus Cytrusowe Czterobloki Cztery Kąty Cztery Oceany Cztery Pory Roku Długa Grobla Do Studzienki Dolina Dwóch Jezior Dolina Potęgowska Domy Przy Tanecznej Dwa Tarasy Dziedziniec Energooszczędne Fregata Futura Apartamenty Galeon Gardenia Garnizon Habenda Hiszpańskie Hokejowa Horyzont Jabłoniowa (INPRO) Jabłoniowa (PB Kokoszki) Jabłoniowy Sad Jary Jasień Jasień Park Jaworzniaków Jednorożca (Wroński) Jelitkowo Jelitkowski Dwór Jezioro Jasień Jodłowy Park Kameralne Kamienica Francuska Kamienica Pod Wrzosem Kamienice Magellana Kamienice Nad Motławą Kamienice Nad Strzyżą Kamieniczki Akademickie Kartuska 26 Kazimierz Kiełpino Górne Klimaty Klukowo Kochanowskiego 39 Kolorowe Krokusowe Królewskie Wzgórze Kryształowe Kwartał Kamienic Laurowe Lawendowe Wzgórza Leszczynowe Lipce Łostowice Maciejka Maćkowy Marina Primore Matemblewo Migowskie Tarasy Mila Baltica Miłe Miłe Wzgórze Morena Park Morenova Morenowe Wzgórze Myśliwska 17 Myśliwska Park Myśliwski Stok Myśliwskie Nad Jarem Nad Jeziorem Nad Wodą Nadmorski Dwór Neptun Park Niedźwiednik Nova Oliva Nowa Letnica Nowa Osowa Nowator Nowe Osiedle Nowiec Nowy Horyzont Olimp (Kowale) Oliwa Park Optima Orle Gniazdo Orunia Górna Osowa II Osowa Wodnika Ostoja Myśliwska Pana Tadeusza Parkowe Wzgórze Piastów Pięciu Mostów Piotrkowska 27 Platinum Park Platynowa Pogodne Pohulanka PB Górski Polonica Południowe Pomarańczowe Promienne Przeróbka Przy Srebrnej Ptasia Quattro Towers R.S.M. Budowlani Reduta Żbik Rezydencja Marina Robyg Sarnia Dolina Słoneczna Dolina Słoneczna Morena Słoneczne Słoneczne Wzgórza Słoneczniki Smęgorzyno Srebrzysta Podkowa (Kowale) Stary Chełm Stylowe Szafarnia Szmaragdowe Wzgórze Szpora 7 Św. Wojciech Świerkowe Świętokrzyskie Świętokrzyskie (PB EKO) Świrskiego Trzy Dęby Trzy Żagle Ujeścisko Vivaldiego Wieża Leszka Białego Wieżycka Wieżycka Folwark Wiktorii Wilanowska Willa Wajdeloty Wiszące Ogrody Wolne Miasto Wróbla Staw Wzgórze Elizy Wzgórze Focha Wzgórze Magellana Za Słoneczną Bramą Zabornia Zabytkowa Współczesna Zakoniczyn Zapiecek Zielona Dolina Zielone Zielony Stok Złota Karczma

dzielnice Gdańska:

  Aniołki Brętowo Brzeźno Chełm Jasień Kokoszki Krakowiec-Górki Zachodnie Letnica Matarnia Młyniska Nowy Port Oliwa Olszynka Orunia-Św. Wojciech-Lipce Osowa Piecki-Migowo (Morena) Południe Przymorze (Małe i Wielkie) Rudniki Siedlce Stogi z Przeróbką Strzyża Suchanino Śródmieście VII Dwór Wrzeszcz Wyspa Sobieszewska Wzgórze Mickiewicza Zaspa (Młyniec i Rozstaje) Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia

Forum Sopot

  

osiedla Sopotu:

  Aquarius Dolina Gołębiewska Grunwaldzka 93a Osiedle Marii Ludwiki Osiedle Mickiewicza Polana Świemirowska Przylesie Sopocka Rezydencja

dzielnice Sopotu:

  Brodwino Dolny Sopot Górny Sopot Kamienny Potok Karlikowo Świemirowo

Forum Gdynia

  

osiedla Gdyni:

  Albatros Altoria Apartamenty Altus Apartamenty Centrum Apartamenty Conrada Apartamenty Gdynia 3000 Apartamenty Na Polanie Baltic Villa Batorego 7 Bernadowo Cadena Park Chrobrego Columbus Demptowo Dolina Cisów Fikakowo Fort Forest Gdyńskie Gorczycowa 3 Horyzonty Gdyni Jantarowe Kamienica Bosmańska Kamienica Moderna Kasztanowa Kępa Redłowska Komandorskie Wzgórze Leśne Łanowa I Marco Polo Mistral Morskie Myśliwskie Tarasy Nad Kępą Nawigator Orłowska Bryza Parkowe Patio Róży Pomorska 57 Redłowska Kaskada Redłowski Stok Rezydencja Sokół Rezydencja Tarasy Sea Towers Shiraz Park Skłodowska 8 Skłodowskiej Sojowa Sokółka Sokółka Zielenisz Śniadeckich 4 Transatlantyk Uranowa Villa Spokojna Wiczlino Ogród Willa Nad Morzem Witawa Zacisze Leśne Zielona Dolina Zielone

dzielnice Gdyni:

  Babie Doły Chwarzno - Wiczlino Chylonia Cisowa Dąbrowa Działki Leśne Grabówek Kamienna Góra Karwiny Leszczynki Mały Kack Obłuże Oksywie Orłowo Pogórze Pustki Cisowskie - Demptowo Redłowo Śródmieście Wielki Kack Witomino (Radiostacja i Leśniczówka) Wzgórze Św. Maksymiliana

W REGIONIE:
Bytów Chojnice Gdańsk Gdynia Hel Jastarnia Kartuzy Kąty Rybackie Kolbudy Koleczkowo Kosakowo Kościerzyna Krynica Morska Kwidzyn Lębork Łeba Łęgowo Malbork Mierzeszyn Pruszcz Gdański Pszczółki Puck Reda Rotmanka Rumia Słupsk Sopot Starogard Gdański Straszyn Tczew Ustka Wejherowo Władysławowo Żukowo

      FORUM GDAŃSK     FORUM SOPOT     FORUM GDYNIA     FORUM PRUSZCZ GDAŃSKI     FORUM STRASZYN

    FILMY Gdańsk/Sopot/Gdynia      TRÓJMIEJSKA GALERIA      Co warto zobaczyć na świecie?

Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Copyright © www.MojeOsiedle.pl 2001-2024   Forum Dyskusyjne MOJE OSIEDLE, DZIELNICA i MIASTO
Załóż forum  |   Kontakt  |   O nas  |   Regulamin   |  Reklama